Prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem ve smyslu ustanovení občanského zákoníku, za to, že jím prodávané zboží bude při jeho převzetí kupujícím ve shodě s uzavřenou kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávané zboží má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro zboží takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle užívá.
Není-li zboží při jeho převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou (tzv. rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Kupující je povinen prohlédnout a zkontrolovat zboží při jeho převzetí. Mechanické poškození zboží je kupující povinen reklamovat nejpozději do dvaceti čtyř (24) hodin od převzetí zboží u prodávajícího. Jestliže byl při převzetí zboží poškozen obchodní balík a je patrné, že k poškození zboží došlo při dopravě zboží, je kupující povinen postupovat v souladu s ustanoveními v článku IX. těchto VOP. Neoznámí-li kupující poškození zboží na dodací poště ve shora stanovené lhůtě, popřípadě nebude-li postupovat v souladu s těmito VOP při poškození balíku nebo neposkytne-li České poště, případně smluvnímu přepravci při vyřízení reklamace potřebnou a vyžadovanou součinnost, bude reklamace zamítnuta.
Vady zboží, které nemohly být zjištěny při převzetí zboží a na které se vztahuje záruka za jakost zboží (vady skryté), je odběratel povinen reklamovat u dodavatele písemnou reklamací, doručenou dodavateli nejpozději v poslední den záruční lhůty zboží nebo na zboží vyznačené době trvanlivosti nebo použitelnosti.
Kupující bere na vědomí, že odpovědnost za vady, na které by se jinak vztahovala záruka za jakost, nevzniká, jestliže kupující nedodržel výrobcem nebo prodávajícím stanovené podmínky pro nakládání a užívání zboží nebo jeho skladování.
Jestliže kupující neoprávněně reklamuje a vrátí zboží pro jeho údajné vady, které prodávajícím nebyly zjištěny, a požaduje dodání náhradního zboží či vrácení kupní ceny za takto reklamované zboží, není prodávající povinen v tomto případě dodat náhradní zboží a není ani povinen vrátit kupní cenu za reklamované zboží.
Kupující je povinen vady zboží reklamovat u prodávajícího a to v . Kromě reklamace provedené písemně a to prostřednictvím držitele poštovní licence, je kupující oprávněn reklamovat zboží i prostřednictvím e-mailu po předchozím telefonickém oznámení prodávajícímu.
Kupující je povinen reklamované zboží doručit na adresu: ERLI HUNGARY s.r.o., Hraniční 202, 742 83 Klimkovice s tím, že balík musí být zřetelně označen textem „REKLAMCE“. Při osobní reklamaci může navštívit prodejnu ERLI v Ostravě.
Reklamace zboží, které kupující zakoupil za účelem podnikání, tj. v souladu s obchodním zákoníkem, se v plném rozsahu řídí ustanoveními obchodního zákoníku. V tomto případě se neuplatní ustanovení odstavce 2 tohoto článku těchto VOP.